Sova

Har precis kommit upp på loftet, och insett en sak. Det börjar ljusna. Eller, så mörknade det aldrig ordentligt, vet inte riktigt vad jag hoppas på. Men, det är i alla fall ljust. Klockan kvart över tre på morgonen. Snart är sommaren här. OCh snart slipper jag alla dessa förjävla läxorna. Om jag bara orkar stå ut de sista veckorna, de sista läxorna. Sen kan jag andas ut. Jag är fri.
Mer fri än jag varit på tio år, för nu behöver jag inte komma tillbaka till skolan. Det är något jag faktiskt gör frivilligt, även om det ses som en självklarhet. Jag är fri från ansvaret att plugga, om jag vill. Jag är fri från att någonsin komma till en skola igen. Ändå väljer jag att återvända, i höst. Men till en ny start.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0