Blir lycklig

Bland annat denna låt gör mig lycklig. Och den lugnar ner mig.
På riktigt.
Älskar beatet, och sånt, den är.. somrig på något sätt. Och jag har alltid varit som lyckligast på sommaren. Och musik är som medicin för själen, samtidigt som det är dens språkrör.
Det man inte själv kan förklara med ord, kan en låt så enkelt förklara, bara genom att.. finnas. Och skickar man en låt till någon bara för att visa den, så tror jag ärligt att det undermedvetna känner så för den personen som den skickar till. Om ni förstår vad jag menar?
Haha, lite flummigt, men.. Känner man något för en person, kanske undermedvetet, och lyssnar på en låt och sedan tänker på personen - kanske är det så man känner för den personen. Liksom. Haha..
Låter som att jag är typ hög, men jaja.
Jag kanske bara är helt borta i känslornas land. Eller inte.
Jag vet faktiskt inte riktigt, har inte riktigt koll.


Det är väl så det är att växa upp, antar jag. Man vet inte riktigt vad man känner, eller varför.
Ibland är det rätt nice, men sen.. Det är en jäkla plåga, att känna så mycket. Alla timmar på dygnet, till och med när jag sover. Ansikten jag trodde jag glömt visar sig, känslor jag trodde jag tryckt undan. Inte då. På natten kommer de fram, då spökar de. Och vägrar lämna mig på dagen, får mig att tro saker.
Får mig att tro att jag känner något.. fast jag inte gör det. Jag vet inte.
Och vissa minnen dyker upp, jag har ingen riktig kontroll. Ändå älskar jag det, att drömma, att känna så mycket. Så att man verkligen känner att man lever. På riktigt.
Det är som att fly från vardagen. Att känna så mycket, tänka och drömma så mycket. Det är som att bara försvinna ett tag, vilket är sjukt skönt.


Glömma allt vad gymnasieval och ansvar heter, och bara drunkna i minnen, känslor, ansikten.
Att bara drömma.


Kommentarer
felicia - fotokobran

sv; härligt! Jodå, allt är bara bra här också! :)

vad händer annars då? :)

2012-02-13 @ 22:06:53
URL: http://fotokobran.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0