Dag 5 - Mina rädslor

Jag har många rädslor i livet, men de jag först kommer att tänka på vid ordet rädsla är spindlar, fett och döden.
Spindlar - Haha, helt random.. Men jag har världens panik för spindlar, tror jag har spindelfobi. Ser jag en spindel i ett rum, måste den ut innan jag kan gå in. Jag kan inte ens kolla på tecknade spindlar, haha.. Och vårat projekt på bilden innehåller spindlar. Kanske botar min fobi? ;) Eller gör den värre... Men problemet är väl inte när det sitter en spindel på väggen egentligen. Det är när den försvinner därifrån som jag mer börjar oroa mig. Även om jag, som sagt, vägrar gå in i ett rum och det finns en spindel där inne. Men om den bara försvinner, går jag inte in i rummet överhuvudtaget. Jag hatar spindlar.

Sen fett - jag vet att det låter konstigt. Men jag är jätterädd för att bli tjock, även om jag äter mycket fett osv. Jag äter normalt, men jag är rädd för att bli tjock, överviktig, få för mycket fett på kroppen helt enkelt. Det är mest därför jag tränar, för att undvika det. Jag bryr mig inte så mycket om hur andra ser ut, insian räknas, men när det kommer till mig. Nej. Då funkar det inte. Blä.

Döden - det är nog den fobi, eller rädsla, som många har skulle jag tro. Men jag kan förklara min rädsla. För den finns inte alltid där, utan den kommer liksom.. periodvis. Ibland får jag ryck och börjar tänka på djupa saker, saker som är på tok för djupa för min lilla hjärna. Jag får panik. Hjärtat börjar rusa. En sådan djup sak är döden. Haha, töntigt kanske, men ja. Jag gillar att inte att tänka på den, men ibland bara överraskar tanken min hjärna och den vägrar gå därifrån. Många sömnlösa nätter har faktiskt tillbringats med tankar om döden. Jag tänker på allt mäjligt, vad som händer efter döden mest dock. Och det är det som skrämmer mig - att man inte vet vad som händer efter döden. Det hände även en otroligt tragisk sak i våras, som jag inte kommer gå in närmare på, men som också påverkade mitt tänkande om livet. Att det kan ta slut när som helst, hur ung man än är. Men efter ett tag skärper jag till mig. Jag försöker intala mig själv att jag måste sluta tänka så, och börja leva i nuet istället. Och den tanken har faktiskt hjälpt mig, fått mig att leva lite mer efter Carpe Diem & Hakuna Matata, haha!


Dog lite inombords när jag googlade fram den här bilden.. Ochh sitter fortfarande här och ryser. Paniken kommer.. Lol. :<


Jag är jätterädd för att det ska sluta såhär.




Kommentarer
Klara

Sv: Najsigt,längdskidor eller utfärdsåknings-skidor (om det heter så haha)

Jag ska nu bara ta det lugnt och så där ;)



Några planer för kvällen?

2012-02-26 @ 18:13:51
URL: http://barakklara.blogg.se/
Klara

Sv: Najsigt,längdskidor eller utfärdsåknings-skidor (om det heter så haha)

Jag ska nu bara ta det lugnt och så där ;)



Några planer för kvällen?

2012-02-26 @ 18:13:52
URL: http://barakklara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0