Plugga? :s

Jag förstår egentligen inte grejen med det, och jag har världens sämsta studieteknik. Alltså, seriöst - världens sämsta.
Det längsta jag pluggat inför ett prov.. Vad kan det vara? En halvtimme typ två dagar innan.. Alltså, ca en timme sammanlagt. Och jag får typ panik, för det känns som att alla andra pluggar så himla mycket, skriver ner alla svar (det gör ju jag med, men det känns som att deras blir så långa) osv. Jag är typ helt efterbliven.
Men å andra sidan lyssnar jag på lektionerna, lär mig mest då. Att plugga sen.. det känns så överdrivet på något sätt, helt onödigt. Vilket suger, för.. tja. Jag vet inte. Jag lär mig ju typ allt på lektionen, läser igenom det en gång hemma, sen är det prov.
Inte undra på att min mamma blir typ asirriterad för att jag inte pluggar ordentligt - men det är ju så tråkigt. OOch jag lär mig ändå ingenting hemma, haha.. Det fastnar liksom inte. Jag måste vara i skolan, jag måste höra det av någon. Det är typ då jag lär mig.
Och MVG-uppgifterna till SOn.. Jag har skrivit dem en gång, och det var historia - man skulle redovisa bra om Rysslands typ invasion av något i WW1.. Eller nåt sånt. Har glömt allt nu. Men hursomhelst - alla andra skriver typ sida upp och sida ner med svaret.
Inte jag. Jag kan inte. För jag lär mig ändå inget, så vad spelar det för roll?
TUr då att man har en SO-lärare som upprepar samma saker hela tiden, så att man lär sig dem då. Eller nåt sånt.
Det blir liksom aldrig så här. Dagen innan ett prov (..som idag faktiskt. Heheheh, oops), sitter jag mest.. tja, vad gör jag? Äter mellis. Läser igenom det en gång. Gör massa onödiga saker. Går och lägger mig med lite ångest. Sen somnar jag, vaknar. Går till skolan, gör provet.. och tja.
Klara mig faktiskt. Rätt bra.

Är det en studieteknik i sig? Att inte plugga, haha?


Kommentarer
Anonym

ELLER HUR?! Haha som sagt, vi har mycket att prata om. Jag VILL vara sån som får panik långt innan provet är så att man pluggar asmycket och får MVG på allt, det va så jag brukade vara! Men jag har verkligen iiingen sån rush längre. Jag får ångest och bah omg jag har prov imorgon och jag har inte ens läst kriterierna! Vad gör jag? Sätter mig vid datorn, tittar på tv mm... Gosh, jag blir så arg på mig själv! Men jag bara.. Asså jag säger alltid NU ska jag plugga, men det blir liksom inte så. Jag kommer alltid på andra saker att göra. Mii gåååd...

2012-01-31 @ 21:52:33
Carro

Hehehe ojdå det va jag som kommenterade den långa kommentaren c:

2012-01-31 @ 21:53:35
URL: http://oohsnap.myshowroom.se
insta.devote.se

Haha, söt bild!

2012-02-02 @ 16:47:47
URL: http://insta.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0