Tanke

Sista terminen i nian.. Sista terminen i hela grundskolan, min tjugonde termin. Sista terminen med min.. Speciella klass, som jag gått med i tre år. Sista terminen på skolan, sista rvugna terminen. Sen är jag typ fri, kan egentligen göra vad jag vill!
Men gymnasiet kommer ju, segt att gå tre år till i skolan. Men sen.. Sen kan jag göra vad jag vill med mitt liv. Och det skrämmer mig, att det då är mitt val hur resten av mitt liv ska se ut. Och egentligen börjar det ju nu - vilken skola och vilken linje jag börjar på i gymnasiet är ju resultatet av det jag presterar på proven jag får denna terminen, på alla läxor jag gör, hur jag beter mig i klassrummet - allt det spelar roll för min framtid.
..usch



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0