Att bara prata

När ni träffar någon ny person, eller någon ni bara pratat lite med innan typ sagt hej, brukar ni vara den som pratar då, eller är ni den 'tysta'?
För oftast finns det minst en av varje.

Idag, på väg hem från träningen, gick jag med personer från badet. En av de personerna känner jag knappt, men som man liksom hälsat på, lite då och då.
Det var just den personen som skulle samma håll som jag, till samma station som jag.
Panik. Lite. Kommer det bli stelt? Klart. Tänker jag. Som alltid. Har typ lite svårt att hitta bra samtalsämnen, men jag kan prata på om ingenting i timmar. Vad skulle personen tycka om mig då, liksom? Skulle denne kunna prata med mig igen? Omg. Allt handlade om intrycket.

Men det gick bra. Det fanns alltid något att prata om, och det var inte bara jag som pratade. Vi pratade om gymnasiet mest, då personen vill gå natur, medans jag avskyr NO. Så. Lite diskussioner kring det, och sen var vi framme. En rätt.. tja. Lite stel kram, men det funkade. Sen bara gå.

Och så var det med det. Inte så farligt som jag trodde det skulle bli. Och jag har ändå lite problem med nya människor, om det inte framgick. c:

På grund av detta, vet jag liksom inte hur gymnasiet ska bli - då måste man göra ett pra intryck, om man inte vill bli forever alone i tre år. ._.' Men betyder det mycket, kan jag prata & vara chill med nya personer. Då går det. Annars är jag den blygaste. Som finns. Blö.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0