ApergerNattan?

Och jag hittade AspergerNattis youtube-konto igen. Såg att hon lagt ut en video där hon säger att hon vill begå självmord för att 'alla' säger att hon ska dö, att hon är ful osv. Hon vill ha sympati.
..jag bara tänkte lite.. och.
Har inte hon egentligen bara sig själv att skylla? Hon har ju påstått att alla är fulare än henne, att fula människor borde dö osv. Hon har provocerat fram sina åsikter. Och visst - hon säger att jag har blivit mobbad hela min barndom, sen när jag växte upp fick jag bättre självförtroende. Inte trodde jag att man kunda sänka någon som gjort den förvandlingen, men även de med mest självförtroende går att sänka.
Men. Är inte det det hon försökt göra med sina videos? Sänka folk? Eller? För jag förstår verkligen inte meningen med hennes videor. Vill hon sänka folk? Få bättre självförtroende själv? ?
Inte konstigt att folk reagerar, egentligen. Det är bara en sorts självförsvar, som jag ser det då. Dock är vissa av deras åsikter liiiiiite väl våldsamma/taskiga/idiotiska/onödiga, men ja.
Hon säger att deras åsikter har fått henne att vilja ta livet av sig - men är det inte det som hennes åsikter har fått folka att vilja göra?
Det är lite som att hon glömt att 'what goes around, comes around'.

Jag vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägget, men tänk er för innan ni säger eller skriver något på nätet. Alla kan ta illa upp och börja bli agressiva, ledsna eller irriterade. Och ni vill inte sluta gråtandes i en säng där ni klagar på att andra gör exakt samma sak som ni själva en gång gjorde. Och glöm inte - Karma är bara en bitch om ni är det.


Kommentarer
Carro

......OJ

2012-04-01 @ 01:25:07
URL: http://oohsnap.myshowroom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0